Blog

10.10 Roku Pańskiego 2016 otrzymałem maila z pytaniem o oczyszczanie klasycznego Mercedesa R107. Jest to jeden z moich ulubionych modeli, sam poszukiwałem niedawno takiej bazy do odrestaurowania, więc z ogromną chęcią przyjąłem go pod swoje skrzydła.
Pierwotnym założeniem było sodowanie karoserii jednak po ustaleniach stanęliśmy na drobnym szkle. Mercedes przyjechał

Czytaj dalej
Share

Mało osób zastanawia się nad tym, większość dziwi się po co piaskować po wykonanym remoncie blacharskim. Kilka słów prawdy ode mnie.
Terminu „piaskowanie” używam dla ułatwienia – piasek moim zdaniem nie nadaje się do oczyszczania pojazdów.
Oczyszczanie strumieniowo ścierne przed remontem blacharskim wydaje się oczywiste. Odkrywa całą rdzę, dużo  z

Czytaj dalej
Share

2

Wpadło zlecenie – oczyszczenie strumieniowo-ścierne domku letniskowego od środka. Pakujemy sprzęt i lecimy.
Klient podał wymiar około 74m2, wziąłem na to pewien margines, gdyż zawsze okazuje się więcej roboty niż być powinno 😉
750kg ścierniwa załadowane i lecimy 43km do celu podróży. Naszym oczom ukazał się bardzo ładny domek, fajnie

Czytaj dalej
Share

4

Pewnego razu, gdy wracałem z oględzin pewnego Mercedesa odebrałem telefon. Zlecenie – sodowanie Dodge Chargera. Myślałem, że to jeden z tych telefonów jakich odbieram dziennie kilka – „tak Panie, robimy” po czym kontakt się urywa. Na szczęście się myliłem. Kilka dni później zjechał do mnie bardzo przyjemny Charger z 1973r.

Czytaj dalej
Share

4

Drewno jest delikatnym materiałem o zmiennej strukturze. Jak je oczyścić? Można druciakiem, szlifierką, papierem ściernym. Można też delikatniej, szybciej i dokładniej. Soda doskonale sprawdza się przy oczyszczaniu powierzchni drewnianej.
Na szlifowaniu ręcznie stolika można zjeść zęby, dla nas to 5-10-15min roboty. Soda ma wiele plusów przy oczyszczaniu drewna:

Dzięki

Czytaj dalej
Share

2

Pewnego dnia, gdy wracałem z wakacji otrzymałem telefon od właściciela warsztatu zajmującego się renowacją pojazdów. Umówiliśmy się na spotkanie. Kilka dni później wpadłem do niego, to co zobaczyłem mocno mnie zaskoczyło. Hale pełne klasyków – głównie brytyjczyki. Niesamowity widok. Umówiliśmy się na oczyszczanie Jaguara po remoncie blacharskim.

Jak się

Czytaj dalej
Share

1

Woda w układzie sprężonego powietrza to zmora każdego piaskarza. W gruncie rzeczy nie tylko piaskarza. Każdy kto pracuje na sprężonym powietrzu musi dbać o to by woda nie trafiała na koniec układu. Schody zaczynają się, gdy chcemy użyć drobnego ścierniwa np. sody
Kompresor śrubowy tłoczy powietrze o bardzo wysokiej temperaturze.

Czytaj dalej
Share

2

Blacha ma w sobie wiele porów, których nie da się doczyścić dyskiem. Czemu więc lakiernicy nie próbują doczyścić tego w 100% ?
Z pomocą idziemy my 🙂 Poprzez proces szkiełkowania można bardzo szybko, w 100% dokładnie i całkowicie neutralnie chemicznie doczyścić skorodowaną powierzchnie.  Często po blasze nie widać korozji, gdyż

Czytaj dalej
Share

2

Kilka lat temu chciałem wypiaskować ramę w swoim Chevrolecie. Otrzymywałem różne oferty, dziwiłem się strasznie – przecież piach tani, przecież to raptem kilka godzin roboty.
Dziś już wiem skąd biorą się ceny za piaskowanie / sodowanie / szkiełkowanie.
W tym artykule spróbuję przedstawić Wam prostą kalkulację.
Piaskarka podczas godziny pracy

Czytaj dalej
Share

Poświęcając chwilę chciał bym zaprezentować Wam w jaki sposób czyści Wodorowęglan Sodu zastosowany w technologii strumieniowo-ściernej.
Nie będę rozwodził się nad tym czym sama w sobie soda jest, takie informacje znajdziecie m.in tutaj: http://soda-blaster.pl/technologia/
 
Dzięki zastosowanej przez nas technologii – soda wylatuje z dyszy z ogromną prędkością (przy zwykłych

Czytaj dalej
Share